Civilna iniciativa Alternativa Obstaja Vam želi v prihajajočem letu čimveč zdravja, kritične misli in zadovoljstva. Želimo Vam tudi čimveč temnopoltih, rumenopoltih, rdečepoltih, »jugo-priseljenskih«, islamskih, homoseksualnih, telesno hendikepiranih županj, in seveda čimmanj B. Pahorjev in njim podobnih primitivcev. Tako Borisov kot Borutov.
O Borutu Pahorju – neoliberalni oprodi ne bom zgubljal besed, ker so še tisti, ki so/ste nekoč verjeli vanj izgubili vsako upanje. Postal je nenevaren, saj ljudje hitro razkrinkajo vse njegove podle namere spraviti ljudi v sužnjelastniška razmerja do tranzicijsko-neoliberalne-tajkunske elite in namero, ki želi ohraniti trenutni dvojni pravni sistem v Sloveniji (eden namenjen navadnim državljanom in državljankam in drugi namenjen izbrani, nedotakljivi eliti) čim dlje pri življenju. Toda njegov čas se je iztekel.
Več besed bom namenil »velecenjenemu« pisatelju Borisu Pahorju, sicer častnemu doktorandu Univerze na Primorskem, ki se je zopet v svojem nacionalistično-izključevalno-ksenofobno-rasističnem slogu lotil tokrat izvolitve »črnega župana« Pirana Petra Bossmana.V intervjuju za Primorske novice je izjavil, citiram : »Toliko smo dali za tisti košček zemlje, zdaj pa imaš črnega župana. Moj bog, kje je tu narodna zavest? Nič nimam proti temu, da je temnopolt. A če so že izvolili Neslovenca, bi kvečjemu morali izvoliti člana italijanske skupnosti, ki tam živi. To, da daš tujca za župana, je slab znak.«
Gospod je s svojimi izjavami za širšo množico bolj nevaren, saj je kot »ugleden« literat, kandidat za Nobelovo nagrado za književnost, borec za pravice slovenske manjšine v Italiji in navsezadnje kot interniranec v nacističnih koncentracijskih taboriščih, spoštovana oseba, ki mu ljudje radi prisluhnejo in se z njim radi poistovetijo. Toda ob natančnejšem seciranju njegovih besedil, izjav in dejanj, lahko kaj hitro ugotovimo, da je gospod le še en izmed mnogih »levičarjev«, ki to sploh niso, saj s svojim izjemno intelektualno omejenim nacionalistično-narodnjaškim, rasističnim, in ksenofobnim videnjem sveta in družbe, ki ga obkroža, zaradi svojih statusnih titul, predstavlja veliko nevarnost za širjenje izključevalnih ideologij med širšo množico. Pod pretvezo »domoljubnosti« nam prodaja, izključevalno nacionalistično-narodnjaško, na nemškem zeljniku nastalo ideologijo »krvi in grude« (Blut und Boden)* in se kot tipični antiintelektualec nezaveda pomena francoske revolucije oziroma želi načrtno razvrednotiti produkte razsvetljenskega obdobja, ki je vse prebivalce določenega teritorija razglasil za pripadnike državne nacije (npr. Francija) in jim podelil državljanstvo države, ne glede na to ali so prebivalci govorili isti jezik, ali so na teritoriju rojeni ali priseljeni in ne glede na to ali so črni, beli, oranžni ali zeleni itd. So gospodu Pahorju razsvetljenske ideje Svobode, Enakosti in Bratstva tuje, ali pač se po njegovem lahko uveljavljajo le za določeno skupino prebivalcev (v našem primeru le za Slovence). »Neslovenci« torej ne sodijo v ta koncept in zato je vsaka izvolitev »neslovencev« na položaj, ki bi po »logiki omejenega uma« moral pripadati »Slovencem«, greh brez primere, ki »nas«, »Slovence« ogroža in »nas« bo pahnila v pogubo. Ali ni nekaj podobnega govoril tudi Adolf Hitler, ko je šlo za ogroženost Nemcev pred Judi? In ali se še spomnimo kam so nas tovrstne zgodbice pripeljale? Boris Pahor se tega očitno ne spomni več, če se je sploh kdaj!
Civilna iniciativa Alternativa Obstaja gospodu Borisu Pahorju v prihodnjem letu želi, da ne bi več delil z nami (s širšo javnostjo) svojih mnenj in idej, saj v kolikor bi si želeli tovrstnih izjav, ki nam jih on prodaja, lahko kaj hitro in brez dodatnega plačila honorarja povprašamo za mnenje vaškega kmeta Janeza iz bližnje gostilne. Pa še takrat smo prepričani, da bi dobili bolj strpne odgovore, saj bi se Janez najverjetneje posluževal »kmečke pameti«, ki jo Boris ne premore.
Poziv:
V civilni iniciativi Alternativa Obstaja nismo in nikoli ne bomo izgubili upanja v državljane in državljanke, pa kakršnekoli barve, spola, vere, seksualne orientiranosti in narodnosti ti bili, saj se bomo vsi skupaj morali v prihajajočem letu še odločneje upreti vsakršnemu zmanjševanju socialnih pravic in nadaljevanju neoliberalizacije visokega šolstva, zdravstva, gospodarstva in kulture v Sloveniji. Ob teh besedah Vas pozivamo, da se v naslednjih tednih udeležite zbiranja podpisov za referendum proti malemu delu (proti popolni prekerizaciji** dela v Sloveniji) in v naslednjih mesecih tudi zbiranja podpisov za referendum proti pokojninski reformi (proti upokojevanju po 43. letu delovne dobe in po 65.letu starosti).
Napoved akcije:
Prva akcija Civilne iniciative Alternativa Obstaja v naslednjem letu bo, poziv senatu in rektorju Univerze na Primorskem, da nacionalistu, rasistu in ksenofobu, gospodu Borisu Pahorju, odvzamejo častni doktorat Univerze na Primorskem. Že v naprej lahko predvidevamo, da se bo Univerza na Primorskem oziroma njeni organi otepali izvršiti našo zahtevo, s čimer bodo samo potrdili našo tezo, da je Univerza na Primorskem svetlobna leta oddaljena od svojih prizadevanj, ki jih zelo rada propagira in sicer, da je univerza, ki spodbuja in želi razvijati družbo medkulturnosti in različnosti ter multikulturnega dialoga. Nasprotno pa, gresta Pahorjev nacionalizem, ksenofobija in ideologije izključevanja z roko v roki s številnimi »uglednimi« in nagrajenimi raziskovalci in znanstveniki Univerze na Primorskem in z njihovimi »znanstvenimi« deli, kar pa je na lastni koži občutil tudi avtor tega voščila.
No pasarán!
ćefur Mile Zukić, Civilna iniciativa Alternativa Obstaja
* Gre za koncept naroda in temu spremljajočem procesu narodnjaštva (nepoučeni bi temu rekli nacionalizem), ki je rezultat reakcije nemškega romantizma 19. stoletja, ki je tudi nekakšna opozicija francoskemu modelu državnih narodov in razsvetljenskim idejam egalitarizma, individualizma in organizacije družbe po državljanskem principu, kjer so vsi državljani enakopravni pred zakonom, saj konstruira t.i. kulturne narode, ki združujejo pripadnike skupnosti po kriteriju rodu in grude (»Blut und Boden«), kjer so morali pripadniki skupnosti govoriti »pravi« (nemški) jezik, so se morali roditi na nemškem ozemlju oziroma so morali imeti skupni »etnični« izvor, da so lahko postali del teh kulturnih, ljudskih narodov, ki se razmahnejo po marčni revoluciji leta 1848, predvsem v Srednji in Vzhodni ter Jugovzodni Evropi. Po tem ključu, ki ga zagovarja Boris Pahor, Peter Bossman, Zoran Janković, Rašo Nesterovič, Sara Isaković, Zlatko Zahovič in navsezadnje tudi Mile Zukić sodijo le v skupino »Neslovenci«, ki je seveda antiteza skupini Slovenci. Iz tega lahko kaj hitro izpeljemo, da lahko »brez problemov« namesto izraza ženska/e uporabljamo izraz »Nemoški«.Vseeno tega ne bomo naredili in prepuščamo »veleumom« tipa Boris Pahor naj premišljujejo zakaj je temu tako.
* *Prekernost označuje modulacije mezdnega režima. Po Deleuzu lahko rečemo, da se je kalup mezdnega dela spremenil v modulacije mezdnega dela. Namesto kalupa stalnih in garantiranih zaposlitev imamo fleksibilne, začasne in prekerne oblike zaposlitve. Iz te perspektive se prekernost bere kot negotovost. S prehodom od industrijskega k postindustrijskemu kapitalizmu se tako še zdaleč nismo rešili prisilnosti mezdnega režima.
4 komentarji:
Nerazumno je, da se Borisa Pahorja etiketira kot rasista. Lepo je povedal, da ga barva ne moti. Moti ga to, da je župan nekdo, ki je tujec, nastavljen od politične opcije, ki si hoče zagotoviti vpliv. Popolnoma se strinjam, da ne more biti župan nekega kraja nekdo, ki v njem ni odraščal. Me zanima kako bi ti sprejemal nekega belorusa, ki bi ga npr. SDS nastavila za župana Jesenic. Pa ne reči da bi ti bilo vseeno... :)
Edina stvar, ki je v tem primeru nerazuma je, da gospod "velecenjeni" ne dojame, ali pač noče dojeti, da smo si ljudje enaki, ne glede na raso, narodnost, vero, seksualno orientacijo, itd. in kot taki pred zakonom enakopravni.
Iz tega sledi, da so lahko vsi državljani, tako Bošnjaki, kot pravoslavci, muslimani, telesno hendikepirane osebe, budisti, homoseksualci, ali pa državljani črne polti izvoljeni za župane in županje v Sloveniji in nikakor niso v Republiki Sloveniji tujci!
Kdor misli, da so tujci, ne razume francoske revolucije in koncepta državljanstva in nacije. Takim ljudem so bližji koncepti naroda in narodnjaštva, ki pa imajo posebne kriterije članstva, ki nimajo veliko opraviti s pravno državo in z razumom.
To, da je gospod "velecenjeni" neka "velika literarna živina in figura", še ne pomeni, da se mu lahko oprostijo tovrstni rasistični izpadi. Nasprotno pomeni, kot so lepo povedali na spletni strani Zofijinih ljubimcev, da je branje Nekropole nenadoma postalo neprepričljivo branje.
Lahko pa se tudi vprašamo, zakaj je Boris Pahor sploh tako "velecenjena literarna figura" v Sloveniji? Mogoče prav zaradi svojega odkritega narodnjaštva in poudarjanja slovenskega naroda v primerjavi z drugimi - Neslovenci, karkoli že to pomeni?
Ali potemtakem Zoran Janković, ki je odraščal v Šabcu, ne bi smel biti župan Ljubljane ali pa Boris Popovič ne bi smel biti župan Kopra, ker je Črnogorec? Ali pa lahko Borisa izvzamemo, ker je odraščal v Kopru?
Kar se tiče Belorusa (slovenskega državljana), ki ima dober delovni program, zagovarja socialno in pravno državo in spoštuje enakopravnost vseh državljanov RS in tudi tistih, ki niso državljani RS (tujci na delu v Sloveniji), ga takoj podprem in volim zanj. Bojim pa se, da taka oseba ne bi bila včlanjena niti v SDS niti v SD.
lp, Mile
A ni tukaj ena (ali več)dvojnosti? Belorus mora imeti naštete kvalitete, da bi ga podprl...domorodec pač ne? :)
Pahor sicer sploh ne govori o neenakosti ljudi, prepričan sem namreč, da je vsled neenakosti in rasizma pretrpel mnogo preveč. Gre zgolj za pomanjkanje slovenske narodne zavesti. Ničkolikokrat smo skozi zgodovino delili usodo z ostalimi slovanskimi narodi, tudi primer Jankovića in Popoviča je primer zastopanosti ene ali druge manjšine v Sloveniji. Župan Pirana pa je zgolj tujec, sicer asimiliran in z državljanstvom, pravno in moralno enak meni in tebi, tudi o njegovi strokovnosti in splošnih sposobnostih sploh ni govora. Je pač nekdo, ki ima s Slovensko in z Evropsko miselnostjo malo skupnega. Konec koncev je po izvolitvi dejal, da si bo omislil slavistko za učenje slovenščine. Župan, ki se mora še naučiti slovensko. Ponos in pol.
Če moreš, mi navedi podoben primer iz sveta...
Pa da ne bom izpadel rasist (ker nisem), sestrična je poročena z arabcem, pa komaj čakam kdaj pride na obisk, nobenih predsodkov nimam. Pri političnih funkcijah pa mora biti narod bolj previden. Res pa je, da ima vsak narod vlado, ki si jo zasluži.
Ni nobene dvojnosti. Tako Belorus, kot tudi Črnogorec, Srb, črnec ali Slovenec morata imeti iste kvalitete, da bi dobili moj glas.
Ločevanje ljudi na domorodce in (ne)domorodce mi je tuje in bi moralo biti tuje tudi Borisu Pahorju, prav zaradi vsega kar je pretrpel v življenju. Ločevanje ljudi na MI:ONI, avtohtoni:alohtoni(priseljeni), domači:tujci, Slovenci:Neslovenci lahko pelje samo v eno smer. To je v spodbujanje narodnjaštva (nepoučeni bi rekli nacionalizma), ki temelji na izključevanju, ksenofobiji in neenakosti. Prav Boris Pahor bi moral vedeti, da so edino skupni boj in sožitje med različnimi ljudmi z različnimi prepričanji premagali izključevalno ideologijo, ki je temeljila na rasizmu in narodnjaštvu, tako pa ves njegov boj, delo in trpljenje izgubljajo na verodostojnosti.
Primer Jankovića in Popovića so mogoče zate primer zastopanosti ene ali druge manjšine v Sloveniji. Za politiko, državno birokracijo, »akademike« INV-ja (Inštitut za narodnostna vprašanj) in precej »akademikov« Univerze na Primorskem in navsezadnje za Borisa Pahorja, pa ta dva ne sodita v manjšinski koncept, ki je namenjen le »avtohtonim« Italijanom in Mađarom. Ona dva sta le Neslovenca in kot taka nista zaželjena na vodilnih funkcijah, kar pove tudi Pahor. »Raje naj bo Slovenec ali če že mora biti »nekdo drug« naj bo »avtohtoni« Italijan.«
Kaj pa je avtohtonost? Ali sem jaz avtohton, če sem rojen v Sloveniji? Ali sem kaj bolj avtohton, ker je že moj oče rojen v Sloveniji? Ali pa sploh nisem avtohton, ker nisem Slovenec, ampak samo človek? Koliko let pa moraš živeti v Sloveniji, da postaneš avtohton? Je 30 Bossmanovih let premalo? Je 61 očetovih let premalo ali dovolj? Je mogoče dovolj 200 let ali mogoče 450? Pa so na teh prostorih takrat sploh bivali Slovenci ali pa so bili to neki slovanski kmetje, ki se vse do 19. stoletja niso narodnostno opredeljevali?
Ne strinjam se z dvemi trditvami. In sicer : »Je pač nekdo, ki ima s Slovensko in z Evropsko miselnostjo malo skupnega.« Ali ima res tako malo skupnega s slovensko in evropsko miselnostjo po 30.letih bivanja v Sloveniji? Saj je človek preživel več let v Sloveniji in Evropi, kot pa v Gani.
In z drugo: »Pri političnih funkcijah pa mora biti narod bolj previden«
Kaj sploh je narod in narodna zavest? Je to nek organizem? Je to neka nadčloveška oblika življenja, ki jo je potrebno posebno negovati in spoštovati in nam jo lahko primanjkuje oziroma mora biti previden? Kaj pa če ne bo previden? Kaj se bo zgodilo? Bo konec naroda? Komu v prid so te narodnjaške floskule? Mogoče samo določeni eliti, ki se na ta račun okorišča. Državljanom in državljankam sigurno ne!
Smo državljani in državljanke kaj imeli od tega, da so v devetdesetih letih vsi pozivali, da se slovenskih državnih podjetij ne sme prodajati tujcem, temveč kvečjemu domačinom-Slovencem? V duhu narodnjaštva in narodne zavesti smo pristali na Bavčarje, Šrote, Kordeže in Tovšakove, sedaj pa nas boli glava. Zakaj pa, če se je okoristil eden NAŠIH? Bodimo srečni, samo da je NAŠ. Hudo bi bilo, če bi se okoristil nek alohtoni TUJEC, tako pa je volk sit in koza cela. Volk je res sit, samo ne vem, če je koza še cela…
Nič nimamo od teh narodnjaških čvekanj!
Lp, Mile
Objavite komentar